vrijdag 6 februari 2015

open brief aan de Rabobank




Beste Rabobank
t.a.v. de heer René Raaben, manager Private Banking

Rabobank Noord- en Oost-Achterhoek
Telefoon: (0544) 47 45 20
Postbus 166, 7200 AD Zutphen

Coöperatieve Rabobank Noord- en Oost-Achterhoek


Geachte heer Raaben,

Ik sta met uw bank op gespannen voet als klant dat is bekend, ik ben het oneens met uw handel en wandel als bank, uw heeft mijn dossier op de legger.

Desalniettemin nodigde u mij uit voor een bijeenkomst met de heer Bert Bruggink, CFRO, lid van de raad van bestuur etc. in ’n theater te Eibergen
dus dacht ik … niet flauw doen, geef ze een kans, wees nederig en doe een beetje moeite voor begrip; het zijn in feite ook maar mensen.
Stumperige uitlatingen in de pers over hypotheekrente waarschuwingen, een paar dagen geleden - het nog lauw warme Libor-gedoe, met ’n schikking van, ik meen 774 miljoen - ’n criminele organisatie, die Rabobank, volgens advocaat Spong - het mogelijke witwassen van dubieuze gelden in Californië USA, wat nu speelt enz. dat allemaal even terzijde.

Het is tenslotte mijn bank ondanks persoonlijke fricties, we hebben het ook niet over het eenzijdig aanpassen van de regels tijdens het spel als het om mijn hypotheek met flexibel krediet gaat … waardoor mijn financiële toekomst in duigen valt; al die gesprekken erover:  nee, laat gaan dacht ik, wees positief geef ze een kans, dus ik ben op uw uitnodiging in gegaan.

Deze avond speciaal vrijgemaakt met heel veel moeite; hoeveel andere geweldige ervaringen ben ik hierdoor misgelopen? … soit.

Nu zou ik eindelijk iemand in levende lijve gaan ervaren, die verantwoordelijk is voor het beleid dat mij zo tégen staat.
Super interessant natuurlijk voor mij.

Ik schreef me in en verheugde me op deze avond; geheel open stond ik voor deze ervaring … de hele dag had ik moeite gedaan me leeg te maken en open te staan voor wat komen gaat … ik nam plaats op de eerste rij, zo dicht mogelijk bij het spreekgestoelte, zodat ik slechts zuurstof tussen deze bepalende figuur en mijzelf zou hebben ... oog in oog met de bron van mijn abjectie. Gespannen wachtte ik af - nu zouden heel veel dingen mij duidelijk gaan worden.
ik had immers al die moeite genomen, had me inhoudelijk voorbereid op de materie, ik kon putten uit een tiental significante vragen en zou ze op het juiste moment wellicht kunnen stellen …


’n intermezzo even voorafgaand aan het moment dat het spektakel zou gaan beginnen: u schreef in uw bevestigende mail voor deze avond: Onderaan deze e-mail staat een barcode. Dit is uw toegangsbewijs. Vergeet niet een print van deze e-mail mee te nemen naar de bijeenkomst. Bent u onverwacht verhinderd? Wilt u dit dan zo spoedig mogelijk aan ons doorgeven op telefoonnummer (0544) 47 45 20 of via e-mail marketing@noa.rabobank.nl.
Graag tot ziens op 5 februari aanstaande.
echter …

Uw spreker was er niet … u heeft dit niet aan ons [al die mensen achter mij in de zaal] doorgegeven in de vooravond, terwijl u dit toch zeker al wist! … dat kan toch niet anders. U had alle mailadressen, gestuurd beleid eerlijk te communiceren is dan toch niet zo moeilijk. Dan had ik zelf kunnen beslissen wel of niet te gaan. Dit is mij nu onthouden. Een dergelijk ‘zo spoedig mogelijk’ geldt niet voor de client; erger nog dit is misleiding! Als u dat wel had gedaan, had ik niet een uur heen en een uur terug en de duur van het praatje in theater ’t Spieker verloren. Ik zou zeker niet gekomen zijn
Dit is ernstig heren van de Rabobank …

In dit theater van de bank gelden de regels van het echte theater niet: ergo wat er ook gebeurd, al is je het ergste fysiek of geestelijk is overkomen, de voorstelling gaat altijd door …
‘Ik kwam voor de Paus, niet voor e.o.a. kardinaal' … kom op, dit is belachelijk. Wat een minachting - er is geen reden gegeven voor de afwezigheid van dhr. B, dat maakt het nog erger. De vriendelijke speaker kon daar ook niets aan doen, de heer Legierse ook niet, die de avond redde feitelijk, ongeacht de regie, die eraan vooraf ging van derden.



De dingen die je niet kunt rationaliseren had ik willen zien: passie, overtuiging willen voelen door deze man … 
daardoor zijn ze leiders, die merkwaardige 'mutaties met stropdas' die jongleren met miljarden, mensen met dat charisma, daarom verdienen ze honderd keer meer dan ik. Dat had ik willen zien. Zij bepalen de dingen waar wij [en al die mensen achter mij in de zaal, om mee te beginnen vanavond] mee moeten leven; waar we ons naar moeten voegen tegen wil en dank, dat had ik willen ervaren in deze man.
Niet een slecht uittreksel van alles dat ik al wist moeten aanhoren: lees het artikel van 26 november 2014, door Wim Boonstra e.a. op uw site! Visie op 2015 - Europa: toekomstige koploper of eeuwige achterblijver?

ik wil het geeneens hebben over de uitgebreide weerleggingen door de spreker van de uitlatingen van de afwezige spreker in de pers, dat duurde en duurde … dat was toch allemaal bekend. De mensen hier leven toch niet in een grot, het is toch geen persconferentie, die door een woordvoerder wordt gegeven. Genoeg hierover.

Moge het duidelijk zijn: 
ondanks mijn poging open te zijn werd helaas wederom bevestigd dat u als bank onbetrouwbaar bent. Erg jammer.

mijn tweet plaatste ik direct:
@winstonhuisman
#Rabobank bertbruggink CFRO laat verstek gaan @SpiekerEibergen  
bedroevend prangende vragen kunnen niet gesteld worden, zinloze reis

Ik wil deze brief morgenochtend zo rond elf uur als persbericht versturen naar de media, ik geef u nog de gelegenheid hierop te reageren 

ik zal het in ieder geval nu plaatsen op mijn weblog, opdat mijn directe kring ervan weet, dit is zeer kleinschalig, slechts een verslag van mijn gedachtegoed in omarming.

met groet
winston huisman