maandag 3 december 2018

ART • FLOATING QUESTION

portret Taco • ANALOOG • Memorabilia 
uit:
serie portretten van mijn studenten 1983
Academie voor Beeldende Kunsten, Arnhem

het afscheidscadeau
boekje met de foto's

nog met mijn Hasselblad
Zeiss Distagon lens
mijn lieveling

analoog geschoten
met tippex
en zacht potlood
geretoucheerd

ach PhS
ben er nu
ook niet
vies van hoor ...

fotochemie en optica
ik studeerde het op St. Joost
ach ja ...
zo'n fijne docenten uit Belgié
directeuren van Agfa-Gevaert
in een historisch pand in Breda
we konden de diafilms zo meegeven
hoeveel romantiek
huist er in mij?
...

winston

P.S.
na 35 jaar wordt het ei van Taco's beeld
gedragen door zijn hand
als vanzelve goud

slow down
denk ik dan
vier de verbeelding
in analoge staat

laat de vervlakking achterwege
de bitranges van het digitaal devalueren ons bestaan
bij iedere voortschrijding van de algoritmische onzin
pak een vulpen; schrijf
verzend door echt  'likken aan het nu'

doe het
W'