dinsdag 11 september 2007

Baltimore#3 >TwinTowers-F*ckU


april 1989, acryl/doek, 110x115cm

Geschilderd in mijn tijdelijke atelier in Baltimore, waar ik een paar maanden bij Pien, een oud studente van mij, te gast was. Een paar bezoekjes aan NY hadden dit werk veroorzaakt. De middelvingers opgestoken als 'Twin Set' kunnen onmogelijk behoren tot een hand. Een dubbel gebaar van dikke schijt aan - symbolen van de macht - op Manhattan. In de bedachte verschaling tussen de vingers en de torens voel ik ook die typische Amerikaanse parkeermeters of nu - na de ramp - twee verhullende totaal verschillende karakters. Koud en warm.

Het werk is zoekgeraakt/gestolen in de 'Crown Cork Factory' on Guildford Avenue, ook wel CopyCatBuilding genoemd, het gebouw waar ik werkte. Mocht je het ooit tegenkomen, geef mij dan een seintje.